Sănătatea sistemului digestiv

0
950
Sănătatea sistemului digestiv
Sănătatea sistemului digestiv

Sănătatea sistemului digestiv

Dieta pe care o alegi și stilul de viață îți pot afecta felul în care corpul digeră ceea ce mănânci. Adaosul de fibre în dietă, exercițiile și consumul de apă contribuie la un sistem digestiv sănătos.

Toată lumea are probleme digestive din când în când – balonare și gaze în exces, stomac iritat, constipație, stare de vomă sau diaree. Multe dintre aceste probleme sunt neplăcute dar de cele mai multe ori nu sunt grave și nici nu durează mult. Ele sunt rezultatul unor obiceiuri proaste care deranjează sistemul digestiv.

Adoptă câteva schimbări minore în dietă și stilul tău de viață și poți să reduci aceste efecte nedorite la minimum.

  • Fii conștient de ceea ce mănânci și caută întotdeauna hrana care este proaspătă, de origine vegetală și de bună calitate. Combină legumele gătite cu alimente crude, acestea din urmă fiind bogate în enzime digestive care ajută la digestie. Nu uita să cauți mereu alimente bogate în fibre. Alimentele de origine animală nu conțin fibre.
  • Relaxează-te când mănânci și nu te grăbi. În timp ce te bucuri de mirosurile și gusturile alimentelor oprește-te un moment și respira adânc – în acest fel îți vei pregăti corpul pentru o mai bună digestie. Când suntem stresați cantitatea de enzime digestive scade iar mușchii digestivi lucrează mai lent. De asemenea stresul înrăutățește simptomele ulcerului peptic, sindromul intestinelor iritabile și colitele ulceroase.
  • Procesul de digestie începe în cavitatea bucală unde sunt descompuși carbohidrații (zaharurile și amidonul). Mestecă foarte bine alimentele până când obții o pastă aproape lichidă. Acest proces dă o șansă enzimelor digestive din gura să înceapă procesul de digestie. De asemenea, se economisește energie pentru stomac și intestine, acestea având mare nevoie de energie pentru a-și îndeplini funcțiile.
  • Fii atent cât timp le ia alimentelor pe care le consumi să fie digerate. Proteinele de origine animală au un timp de digestie de aproximativ 4 ore, în timp ce proteinele de origine vegetala (broccoli, spanacul, lintea, năutul, verdețurile, fasolea uscata, semințele de in și de susan, semințele de cânepă, etc) au nevoie de aproximativ 2 – 2 ½ ore. Cerealele au nevoie de aproximativ 3 ore iar fructele  în jur de o ora. De aceea este bine ca alimentele să fie combinate astfel încât timpul de digestie să fie optim.
  • Fii sigur ca stai hidratat pe întreg parcursul zilei. Este recomandată apa proaspătă. Cafeaua, alcoolul, băuturile carbogazoase și alte sucuri din comerț nu fac nimic altceva decât să grăbească procesul de deshidratare. Fii foarte atent să nu bei prea multe lichide în timpul mesei deoarece acestea diluează enzimele și acidul clorhidric din stomac care ajută la dezintegrarea alimentelor.
  • Pentru a stimula procesul de digestie consumă plante aromatice și condimente. Usturoiul și pătrunjelul stimulează digestia. Rozmarinul, menta și busuiocul liniștesc stomacul iritat.
  • Nu uita de probiotice. Alimentele fermentate cum ar fi murăturile conțin probiotice naturale care ajută la o mai bună și ușoară digestie.
  • Fă exerciții cel puțin 30 de minute pe zi, cum ar fi yoga, plimbări în aer liber, aerobic sau exerciții de îmbunatățire a forței. Folosește scările în locul liftului, mergi pe jos până la muncă sau  plimbă-te puțin  în pauza de masă.

SURSE:

http://bodyecology.com

http://nourishedkitchen.com/8-easy-ways-support-digestion-naturally/

http://www.nhs.uk/Livewell/digestive-health/

 

 

 

 

 

 

DISTRIBUIȚI
Salut! Eu sunt Dan :) Sunt pasionat de bucătăria raw vegană şi vegană, iubesc câinii şi plimbările cu maşina. Din dorinţa de a împărtăşi şi cu tine beneficiile stilului de viaţă vegan am înfiinţat OrganicAvenue.ro. Aceste beneficii se răsfrâng asupra ta dar şi asupra celor apropriaţi ţie, a naturii şi animalelor, indiferent de specie. Sper din toată inima că informaţiile pe care le împart cu tine, prin intermediul OrganicAvenue.ro, să te ajute în schimbarea pe care ţi-o doreşti.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ