Hrană pentru un păr sănătos

1
712
Păr sănătos
Păr sănătos

Hrană pentru un păr sănătos

Deficiența de vitamine poate cauza pierderea părului sau încetinirea creșterii acestuia. Consumă zilnic aceste alimente și vei avea un păr de invidiat.

Avocado

Fructele de avocado sunt bogate în potasiu, vitaminele E,  A, K, B6, C, fibre, folați, cupru și proteine. Ele sunt folosite în tratarea multor boli ale pielii și părului .Vitaminele B și E lucrează la nivel celular pentru fortificarea și protejarea părului. Vitamina B  este esențială pentru creșterea părului. Vitamina E ajuta la vindecarea scalpului bolnav care poate încetini sau stopa creșterea părului. Părul sănătos crește aproximativ 3 centimetri pe lună. Balsamul și măștile din avocado sunt de asemenea foarte eficiente ca și remediu natural în tratamentul împotriva căderii părului sau pentru a îmbunătăți condiția acestuia.

Semințele de Chia

Semințe Chia
Semințe Chia

Semințele de chia sunt uimitoare. Le poți pune în smoothie-uri, le poți face budincă sau pur și simplu le poți presăra în salate. Sunt pline de vitamina B, zinc, fier, calciu, potasiu și antioxidanți. Doar doua lingurițe din aceste semințe consumate zilnic și vei simți beneficiile lor. De asemenea, semințele de chia sunt o foarte bună sursă de proteine ce îți vor ajuta părul să rămână puternic și rezistent la rupere.

Migdalele

Migdalele sunt o foarte bună sursă de proteină și au o mare cantitate de vitamina E. Proteina ajută la îmbunatățirea colagenului din corp, care este necesar pentru o bună creștere a părului. Vitamina E ajuta la îmbunatățirea elasticității și umidității, ceea ce face ca părul tău să devină rezistent la rupere și să nu devină uscat. Câteva migdale crude (înmuiate 8 ore în apă) pe zi fac minuni.

Varza Kale

Varză Kale
Varză Kale

Pentru ce nu este bună varza kale, nu? În caz ca iți trebuie alt motiv să mănânci mai multă varză kale, ei bine, fă-o pentru părul tău. Kale  este bogată în fier și vitamina B. Părul tău este îndrăgostit de fier și vitamina B. Alimentele alcaline, cum este și varza Kale, ajută la prevenirea acidității în corp. Atunci când corpul devine acid, celulele sale se distrug mai ușor, incluzând parul și unghiile. Kale ajută la promovarea alcalinității și este un aliment incredibil pentru părul tău. Încearcă varza Kale  când faci următorul smoothie verde. Poți face chiar și chipsuri din kale.

Castraveții

Castraveții conțin un mineral numit silică ce întreține frumusețea părului, a pielii și a unghiilor. Întărește părul prin îmbunatățirea colagenului din corp. Castraveții sunt și un mod natural de a răcori corpul datorită cantității mari de apă. Consumă cât mai mulți castraveți din primăvară până în toamnă, atunci când părul este dispus mai mult uzurii din cauza expunerii la soare.

Cacaoa

Cacao
Cacao

Cacaoa este un super aliment consumat crud, de foarte multe persoane, în scopuri de înfrumusețare. Este bogată în antioxidanți și nutrienți importanți care ajută părul să crească ai să rămână rezistent. Cacaoa conține zinc, fier, proteină, magneziu și chiar vitamina B. De asemenea este incredibil de bogată în sulf care promovează frumusețea în întreg corpul. Dacă vrei să beneficiezi de avantajele acesteia, consum-o crudă în fiecare zi.

Morcovii

Aceste legume bogate în antioxidanți – vitamina A, provitamina A (betacaroten – ingredientul vedetă din morcovi care dă legumelor culoarea portocalie) și  vitamina C, protejează pielea de efectele dăunătoare ale soarelui.  Deficiența de vitamina A se observă cel mai ușor la nivelul părului când acesta își pierde strălucirea și devine excesiv de uscat.

Pentru un scalp sănătos și un păr frumos nu trebuie decât să introduci în alimentația ta zilnică aceste legume extrem de gustoase, sărace în calorii  dar pline de vitamine și minerale. Conțin vitaminele – B1, B2, B3, B6, K, fier, calciu, magneziu,  potasiu și fosfor dar și  fibre alimentare. Toate acestea ajută împotriva ridurilor premature, acneei, pielii uscate și combat anemia, bolile de inimă și  cancerul, reduc concentrația de zahăr din sânge, mențin sănătatea pielii, a  părului și a oaselor.

Tahini

Tahini
Tahini

Tahini sau crema din semințe de susan, este o sursa fantastica de fier, zinc și calciu. Toate aceste minerale te ajută să ai un păr sănătos și rezistent dar și o piele și unghii frumoase. Tahini este folosit de obicei în sosurile pentru salate dar poate fi folosit practic în orice rețetă.

Afinele

Antioxidanții din afine influențează pozitiv celulele din păr și unghii protejând împotriva îmbătrânirii premature datorită cantității importante de vitamina C pe care o conțin. Vitamina C este esențială pentru o circulație sanguină normală la nivelul scalpului și pentru susținerea activității micilor vase de sânge care hrănesc foliculii de păr. Prea puțină vitamina C în dieta ta va face părul friabil. De asemenea, afinele vin la pachet cu vitamina A, K și E, fier, calciu, mangan, zinc, fosfor și seleniu.

Nucile

Nuci românești
Nuci românești

Nucile românești sunt surse fantastice de acizi grași omega 3. Sunt singurele nuci care conțin omega 3. Dar ele conțin și doze decente de vitamina B. Nucile pot ajuta la îmbunatățirea sănătății părului, unghiilor, pielii și a creierului. Doar 4-6 nuci pe zi sunt suficiente pentru a profita de beneficiile lor.

Nucile sunt bogate în zinc și sunt excelente în promovarea părului rezistent și sinuos (subțire, suplu). Nucile Braziliene sunt bogate în seleniu care nu doar că promovează sănătatea scalpului dar previne și căderea părului.

Nucile trebuiesc consumate în cantitate mică și de preferat dimineața datorită numărului foarte mare de calorii.

 Semințele

Ca și nucile, toate semințele sunt bune pentru sănătatea ta, totuși semințele se diferențiază prin proprietățile individuale pe care le pot avea asupra părului.

Semințele de in sunt extreme de bogate în acizi grași omega 3. Aceștia hrănesc foliculii părului, îl ajută să crească lung, gros și frumos. Este recomand cel putin o linguriță de semințe de in pe zi în smoothie sau măcinate în salate.

Semintele de floarea soarelui sunt o bună sursă de biotină iar cele de dovleac sunt bogate în zinc. Toate acestea ajută la promovarea sănătății scalpului și hrănesc rădăcina firului de păr. Semințele de quinoa – care în general sunt costumată ca și cereale  – sunt de asemenea sănătoase pentru păr datorită conținutului de proteină de înaltă calitate.

Prunele uscate

Prune uscate
Prune uscate

Adăugați prunele uscate la dieta voastră pentru îmbunatățirea texturii părului. Bogate în fier, prunele uscate ajută la prevenirea căderii părului, scad probabilitatea ruperii firelor de păr și previn decolorarea lui. Prunele uscate sunt o sursă importantă de fibre. Aceste fructe conțin nutrienți, au o aromă plăcută, sunt bogate în vitamina D, potasiu, vitaminele B6 și A. Datorită antioxidanților, prunele uscate se dovedesc a fi aliați de încredere ai frumuseții tale deoarece contribuie la sporirea producției de colagen, substanță responsabilă pentru menținerea elasticității pielii.

 

 

DISTRIBUIȚI
Salut! Eu sunt Dan :) Sunt pasionat de bucătăria raw vegană şi vegană, iubesc câinii şi plimbările cu maşina. Din dorinţa de a împărtăşi şi cu tine beneficiile stilului de viaţă vegan am înfiinţat OrganicAvenue.ro. Aceste beneficii se răsfrâng asupra ta dar şi asupra celor apropriaţi ţie, a naturii şi animalelor, indiferent de specie. Sper din toată inima că informaţiile pe care le împart cu tine, prin intermediul OrganicAvenue.ro, să te ajute în schimbarea pe care ţi-o doreşti.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ