Ce sunt proteinele

0
594
Sursă de proteine de origine vegetală
Sursă de proteine de origine vegetală

Ce sunt proteinele

Cu toții am auzit de proteine. Dieta omului modern se învarte în jurul lor. Mulți dintre noi sunt confuzi, și pe bună dreptate, când vine vorba de sursele de proteine sau de proteine în general. Știm doar că fără proteine nu putem supraviețui. Toți am auzit, măcar o dată, celebra întrebare: “Tu de unde îți iei proteinele?”.

Pentru început să vedem ce sunt proteinele și care este rolul lor.

Proteinele au fost descoperite în 1838 de către doi europeni. Denumirea de proteină vine din limba greacă, proteios, care înseamnă de prima calitate. Atunci s-a născut și mitul acestora. Corpul uman are peste 2 milioane de tipuri de proteine, acestea făcând fiecare individ să fie unic. Rolul proteinelor este unul vast, începând cu funcția anticorpilor și până la funcția transportului atomilor și a moleculelor în celule. Proteinele sunt compuse dintr-un lung lanț de amino-acizi. Exista 20 de tipuri de amino-acizi care, combinându-se în moduri diferite, dau naștere unui anumit tip de proteină. Dintre cele 20 de tipuri de amino-acizi doar 8 dintre aceștia nu pot fi „fabricați” de către corpul uman sau de către regnul animal. Cei 8 amino-acizi care nu pot fi fabricați se numesc amino-acizi esențiali. Pe aceștia trebuie să-i procurăm din hrana pe care o mâncăm.

Plantele sunt uzini de amino-acizi.

Plantele conțin toți cei 20 de amino-acizi. De asemenea, conțin acei 8 amino-acizi esențiali pe care omul și celelalte animale nu îi pot fabrica. Putem spune că plantele sunt uzine de amino-acizi esențiali, iar animalele sunt consumatori ai acestora. Proteina animală este, practic, proteină vegetală reciclată. Altfel spus, atunci când consumăm proteină animală, de fapt, consumăm proteină vegetală la mâna o doua. Exemplul cel mai bun, în acest caz, fiind cel dat de Victoria Boutenko în cartea sa „Verde pentru Viață”. Ea spune că o mireasa cumpără și apoi desface mai multe rochii pentru a-și face rochia visurilor ei în loc să cumpere, de la bun început, materialele noi de care are nevoie.

Plantele produc mai mult decât minimul de amino-acizi esențiali de care omul are nevoie.

În studiile și experimentele sale, făcute pe șoareci și oameni, doctorul William Rose a descoperit că plantele produc mai mult decât minimul de amino-acizi esențiali de care omul are nevoie.

Janice Stanger, doctor în nutriție, ne amintește de cele 3 mari pericole ale proteinelor:

  1. Consumul mare de proteină are drept rezultat distrugerea rinichilor și a ficatului. Prea mulți amino-acizi se transformă în deșeuri toxice, ceea ce duce la supra solicitarea rinichilor și a ficatului. Amino-acizii sunt compuși din oxigen, hidrogen și nitrogen, dar corpul nostru nu are nevoie de acesta din urmă așa că este eliminat. Nitrogenul este transformat în amoniac (foarte toxic pentru organism) în ficat, iar apoi tranformat foarte rapid în uree care se duce în rinichi, unde este filtrata în urina. Atunci cand rinichii au prea multa uree de filtrat și sunt supra solicitați, se îmbolnăvesc și se distrug.
  1. Excesul de proteină poate duce la apriția cancerului. Hormonul esențial IGF-1 (Insulin like Growth Factor-1) reglează diviziunea și viața celulelor, metabolismul și funcțiile organismului. Proteina animală, în special Caseina care se gasește în produsele lactate, marește semnificativ nivelul IGF-1, promovând astfel creșterea celulelor canceroase. Nivelul crescut IGF-1 blochează procesul de apoptoză al celulelor canceroase și încurajează creșterea vaselor de sânge care alimentează tumoarea.
  1. Proteinele consumate excesiv provoacă inflamații nedorite. Inflamația este o funcție a sistemului imunitar și nervos care protejează organismul de microbi, de răni, etc. Inflamația ajută organismul să se vindece dar proteina animală sau cea vegetală procesată cauzează inflamații nedorite care pot duce la aparația unor boli, precum cancerul.

În cartea sa, “Studiul China”, doctorul T. Colin Campbell ne arată, conform celui mai mare studiu epidemiologic făcut vreodată (timp de 27 de ani, pe 650.000 de persoane), că este mai bine să ne luam proteinele din surse vegetale. Acesta spune: „Avem un munte de dovezi copleșitoare care ne spune că proteina vegetală este cel mai sănătos tip de proteină.”

Sursă de proteine de originăe vegetală
Sursă de proteine de origine vegetală

Dar de câte proteine avem nevoie?

De la descoperirea proteinei și până în prezent, cantitatea recomandată zilnic a tot scăzut. Dacă spre sfârșitul anilor 1800 se recomanda o medie de 130-140 de grame de proteine zilnic, acum nu se recomanda mai mult 40-50 de grame de proteine pe zi. De fapt, adoptând un stil de viață vegan sau raw vegan, nu avem nevoie să calculam cu exactitate câte proteine mâncăm zilnic. Corpul nostru este capabil să regleze necesarul zilnic de proteine dacă este hrănit corespunzător. Cele mai mari surse de proteină vegetală sunt verdețurile, leguminoasele, semințele și nucile.

SURSE:

http://www.vegsource.com/janice-stanger-phd/cancer-is-a-whole-body-disease.html

http://www.vegsource.com/janice-stanger-phd/

Verde pentru Viață de Victoria Boutenko

Studiul China de Dr. T. Colin Campbell

DISTRIBUIȚI
Salut! Eu sunt Dan :) Sunt pasionat de bucătăria raw vegană şi vegană, iubesc câinii şi plimbările cu maşina. Din dorinţa de a împărtăşi şi cu tine beneficiile stilului de viaţă vegan am înfiinţat OrganicAvenue.ro. Aceste beneficii se răsfrâng asupra ta dar şi asupra celor apropriaţi ţie, a naturii şi animalelor, indiferent de specie. Sper din toată inima că informaţiile pe care le împart cu tine, prin intermediul OrganicAvenue.ro, să te ajute în schimbarea pe care ţi-o doreşti.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ