Beneficiile laptelui de migdale

0
570
Lapte de migdale
Lapte de migdale

Beneficiile laptelui de migdale

În această lume a înlocuitorilor, produsele alimentare pot fi foarte ușor suplinite cu altele. Auzim despre laptele de soia ca este un excelent substitut pentru laptele de vacă, dar ce zici de latele de migdale? Datorită conținutului său nutrițional, laptele de migdale este cea mai buna alternativă pentru vegani, raw-vegani dar şi pentru cei cu intoleranță la lactoză sau la produsele din soia. Conține substanțe nutritive vitale ca magneziu, calciu, fier, fosfor, potasiu, sodiu şi zinc dar şi vitamina C, B-6, tiamină, riboflavină, niacină, acid folic și vitamina E. Nivelurile ridicate de vitamina E asigură antioxidanți puternici în organism ce inhibă dezvoltarea de radicali liberi care  promovează cancerul.

Beneficiile consumului de lapte de migdale

Ajută la reducerea și menținerea tensiunii arteriale

Sângele circulă în organism prin vene. Pentru ca ele să funcţioneze corespunzător, trebuie să poată să se contracte sau să se dilate în mod liber iar acest lucru  depinde de vitamina D şi alte minerale, cum ar fi fosforul, pentru a le menține în stare bună. Hipertensiunea arterială apare atunci tot acest proces este îngreunat prin micşorarea sau îngustarea vaselor de sânge datorate colesterolului depus pe pereţii acestora. Bogat în flavonoizi sănătoşi, laptele de migdale ajută la scăderea colesterolului LDL și protejeaza inima.

Scăderea greutăţii într-un mod sănătos

Scăzut în calorii dar plin de nutrienţi, laptele de migdale vă ajută să controlaţi aportul general de calorii pentru a obţine sau menţine o greutate ideală.O cană de lapte de migdale conţine doar 60 de calorii comparativ cu o cană de lapte de vacă ce are 130 de calorii sau 90 de calorii pentru laptele de vacă degresat. Calciul din laptele de migdale poate ajuta, de asemenea,  în controlul greutăţii. Un studiu publicat în 2010 în ,, the International Journal of Clinical Practice” arată că o creştere de calciu (care abundă în laptele de migdale) în dietă ajută la reducerea circumferinţei taliei şi a obezităţii abdominale atunci când este utilizat ca parte a unei diete controlate caloric.

Inimă puternică şi sănătoasă

Studiile au aratat că, prin consumul de migdale poţi să reduci riscul apariţiei de boli cardiovasculare. Consumul laptelui de migdale, lipsit total de colesterol, garantează prezența de potasiu în organism, acesta fiind  un element-cheie ce acţionează ca un vasodilatator și reduce tensiunea și surmenajul inimii.

Muşchi puternici

Laptele de migdale conține riboflavină, o formă de vitamina B, care lucrează în colaborare cu alte elemente nutritive, cum este fierul şi ajută la creşterea masei musculare dar şi la menţinerea fermităţii muşchilor. De asemenea, este o sursă bună de proteine. Proteinele sunt prezente în mușchi, piele și diverse alte organe și ajută organismul să se repare şi să se menţină sănătos.

Sănătatea pielii

Pentru a se menţine sănătoasă, pielea are nevoie de o mulţime de vitamine şi minerale. Fiecare porţie de lapte de migdale conţine 50% din valoarea noastăa zilnică recomandată de vitamina E. Acest nutrient puternic are abilităţi antioxidante şi ajută la reglarea stocării şi utilizării vitaminei A în organism. Consumul de lapte de migdale, ce conţine o cantitate mare de vitamina E, ajută la repararea pielii deteriorate şi la menţinerea elasticităţii.

Menţine sănătatea rinichilor

Există minerale, cum ar fi fosforul și potasiul, care pot fi dăunătoare pentru rinichi, dacă sunt în exces în organism. Lapte de migdale conține cantitati mici de fosfor și potasiu, spre deosebire de produsele lactate de origine animala şi de cele din soia care sunt bogate în aceste minerale. Persoanele care sufera de afecţiuni renale cronice sau acute trebuie să reducă drastic aportul de alimente care conţin aceste minerale în exces.

Îmbunătăţeşte vederea

Utilizarea constantă a dispozitivelor electronice ne poate afecta vederea. Îmbunătăţirea vederii poate fi făcută într-un mod natural prin creșterea aportului de vitamina A, ce poate fi gasită în lapte de migdale.

Sănătatea oaselor

Laptele de migdale conţine calciu, care este necesar pentru menținerea și formarea dinţilor şi a oaselor sănătoase. Calciul este necesar pentru coagularea sângelui, relaxarea muşchilor dar şi pentru menținerea unui ritm normal al inimii. Includerea laptelui de migdale în dietă furnizează organismului calciul necesar menţinerii sănătăţii oaselor la adulţi dar şi o dezvoltare armonioasă la copii. De asemenea, ajută la reducerea riscului de osteoporoză la persoanele în vârstă. O porţie de lapte de migdale conţine 30% din necesarul zilnic de calciu, care funcționează împreună cu alte vitamine, cum ar fi vitamina D, asigurând sănătatea oaselor noastre şi la vârste înaintate.

Previne apariția cancerului

Studiile recente sugerează că aportul de lapte de migdale suprimă creşterea celulelor cancerului de prostata LNCaP, care sunt stimulate de consumul de lapte de vacă. Spre deosebire de produsele lactate de origine animală, laptele de migdale este lipsit de caseină, aceasta fiind una dintre cele mai mari promotorare a cancerului, bolilor de inimă și multor altor afecțiuni.

Un studiu publicat în 2011, în Nutriție și Cancer arată că, în timp ce laptele de vacă ajută la  creșterea celulelor cancerului de prostată şi laptele de  soia la creşterea celulelor cancerului de sân, lapte de migdale încetineşte ritmul de creștere a celulelor canceroase cu mai mult de 30% – ceea ce înseamnă că laptele de migdale poate ajuta la protejarea împotriva anumitor forme de cancer atunci când este utilizat în locul altor tipuri de lapte.

Menține sistemul imunitar sănătos

Lapte de migdale are o mulţime de nutrienţi și minerale ce ajută la menţinerea unui sistem imunitar sănătos. Sistemul imunitar ne protejează corpul de microbi şi microorganisme ce pot cauza probleme de sănătate şi sunt nocive pentru organism.

Atenționări privind laptele de migdale

Laptele de migdale comercializat în magazine conţine mai mult zahăr decât laptele de vacă.

Consumul laptelui de migdale este interzis celor care sunt alergici la nuci. De asemenea, acest tip de lapte vegetal trebuie consumat cu moderaţie de către cei diagnosticaţi cu afecţiuni tiroidiene.

Găsești aici rețeta pentru a-ți prepara singur acest lapte delicios.

SURSE:

http://thescienceofeating.com/proteins/benefits-of-almond-milk/

http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/benefits-almond-milk.html

http://www.fitday.com/fitness-articles/nutrition/healthy-eating/almond-milk-3-health-benefits.html

 

 

 

 

 

DISTRIBUIȚI
Salut! Eu sunt Dan :) Sunt pasionat de bucătăria raw vegană şi vegană, iubesc câinii şi plimbările cu maşina. Din dorinţa de a împărtăşi şi cu tine beneficiile stilului de viaţă vegan am înfiinţat OrganicAvenue.ro. Aceste beneficii se răsfrâng asupra ta dar şi asupra celor apropriaţi ţie, a naturii şi animalelor, indiferent de specie. Sper din toată inima că informaţiile pe care le împart cu tine, prin intermediul OrganicAvenue.ro, să te ajute în schimbarea pe care ţi-o doreşti.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ