Beneficiile consumului de avocado

2
1092
beneficiile-avocado
beneficiile-avocado

Beneficiile consumului de avocado

Deseori menţionat ca un superaliment, avocado a devenit incredibil de popular în rândul persoanelor interesate de propria sănătate. Numit „para aligator „, acest fruct are formă de pară iar coaja este verde şi brobonată ca pielea aligatorului. Hrănitor și cu o varietate mare de substanțe nutritive el conţine 20 vitamine și minerale diferite.
Iată câţiva din cei mai bogaţi nutrienţi pe care îi găsim în 100 de grame de avocado.

  • Vitamina K – 6.3 mcg;
  • Acid folic – 27 mcg;
  • Vitamina C – 2.6 mg;
  • Vitamina B5 – 0.4 mg;
  • Vitamina B6 – 0.1 mg;
  • Vitamina E – 0.59 mg;
  • Potasiu – 150 mg.

Mai conţine mici cantităţi de magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor şi vitaminele A, B1, B2 si B3.
Toate acestea aduc 160 de calorii, 2 grame de proteine şi 15 de grame de grăsimi sănătoase. Deși conține 9 grame de carbohidraţi, 7 dintre acestea sunt fibre ceea ce face din avocado un fruct vedetă.

Beneficiile consumului de avocado

1. Ajută la absorţia altor nutrienţi din hrana ta.

Avocado este bogat în grăsimi ce te ajuta să absorbi mai uşor grăsimile solubile precum vitaminele A, K, D și E. Acest lucru face din acest fruct cremos ingredientul necesar oricărei mese bogate în legume şi fructe şi care te va ajuta să beneficiezi de toate vitaminele prezente în hrana ta.

Salată de avocado
Salată de avocado

2. Conţin mai mult potasiu decât bananele.

De fapt, fructele de avocado sunt foarte bogate în potasiu, 100 de grame de avocado conţin 14% din doza zilnică recomandată, faţă de banane care conţin doar 10%. Studiile au arătat că un consum ridicat de potasiu reduce presiunea arterială, care este un factor de risc major pentru boli de inimă, infarcturi şi insuficienţă renală.

3. Avocado conţine acizi graşi monosaturaţi sănătoşi pentru inimă.

77% din totalul caloriilor prezente în avocado sunt din grăsimi, ceea ce îl face cel mai gras fruct existent. Dar fructele de avocado nu conţin orice tip de grăsime, ci acid oleic. Aceast acid gras monosaturat reduce inflamaţiile şi are efecte benefice asupra genelor canceroase.

4. Imbunătăţeşte digestia.

Fibrele se găsesc în cantitate mare în fructele de avocado. Acestea sunt nedigerabile şi ajută la pierderea în greutate, reduce zahărul din sânge şi micşorează riscul de a dezvolta numeroase afecţiuni. Consumul de hrană bogată în fibre naturale previne constipaţia, menţine un tract digestiv sănătos şi micşoreaza riscul dezvoltării cancerului de colon.
• 100 de grame de avocado conţin 7 grame de fibre ceea ce reprezintă 27% din doza zilnică recomandată.

5. Consumul de avocado poate micşora colesterolul şi nivelul trigliceridelor.

Studiile făcute în acest sens au arătat că fructele de avocado pot reduce semnificativ nivelul total de colesterol dacă sunt introduse într-o dietă vegană săracă în grăsimi.
• Reduce cu 20% nivelul trigliceridelor;
• Reduce cu 22% nivelul colesterolului rău LDL;
• Creste HDL (colesterolul bun) cu 11%.

Guacamole
Guacamole

6. Amelioreaza simptomele artritei.

Artrita este o boală comună în ţările dezvolate. Sunt multe tipuri de artrită iar aceste probleme cronice afectează oamenii pe tot parcursul vieţii lor.
Fructele de avocado conţin fitosteroli, antioxidanţi carotenoizi, acizi graşi omega 3. Toate acestea fac din acest fruct un extraordinar agent anti-inflamator şi reduc simptomele artritei oaselor, numita osteoartrită.

7. Consumul de avocado te poate ajuta să pierizi în greutate

Avocado sunt bogate în fibre şi foarte sărace în carbohidraţi – doua atribute care promovează scăderea în greutate în contextul unei diete sănătoase.

8. Foarte bun pentru vedere

Avocado conţine luteină şi zeaxantină, doua fitochimicale esenţiale pentru sănătatea ochilor. Aceşti doi carotenoizi se comportă ca nişte antioxidanţi şi pot minimiza riscul de a dezvolta degenerare maculară (deteriorarea vederii) o dată cu vârsta.

9. Risc scăzut de depresie

Alt beneficiu al fructului de avocado este nivelul ridicat de acid folic care ajută la micşorarea riscului de depresie. Acidul folic ajută la prevenirea formării excesului de homocisteină ce se formează în corp şi care poate bloca sângele şi alţi nutrienţi să ajungă la creier. Numeroşi specialişti consideră excesul de homocisteină mai periculos decât colesterolul întrucât face să crească enorm riscul de infarct, demenţă senilă, accident vascular cerebral şi depresie.

10. Previne osteoporoza

Consumul mic de vitamina K a fost asociat cu riscul mărit de a suferi fracturi de oase. O jumătate de fruct de avocado conţine aproximativ 25% din doza zilnică recomandată de vitamina K. Această vitamină poate îmbunătăţi sănătatea oaselor prin mărirea absorţiei de calciu şi micşorarea eliminării lui în urină.

Aşadar, nu doar ca sunt sănătoase dar fructele de avocado sunt incredibil de gustoase, cremoase, cu o textură grasă şi bogată şi care se amesteca de minune cu multe alte ingrediente. Le poţi adauga în salate, în reţete variate sau le poţi savura simple direct din coajă. Cel mai cunoscut preparat din avocado este Guacamole (aici este reţeta).

SURSE:

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=5
http://healthiestfoods.co.uk/health-benefits-of-avocado
http://www.naturalnews.com/034370_avocado_nutrition_facts_health.html

DISTRIBUIȚI
Salut! Eu sunt Dan :) Sunt pasionat de bucătăria raw vegană şi vegană, iubesc câinii şi plimbările cu maşina. Din dorinţa de a împărtăşi şi cu tine beneficiile stilului de viaţă vegan am înfiinţat OrganicAvenue.ro. Aceste beneficii se răsfrâng asupra ta dar şi asupra celor apropriaţi ţie, a naturii şi animalelor, indiferent de specie. Sper din toată inima că informaţiile pe care le împart cu tine, prin intermediul OrganicAvenue.ro, să te ajute în schimbarea pe care ţi-o doreşti.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ